vrijdag 24 september 2010

Na 2 maanden en 2 dagen is hij er eindelijk

De eCraft is eindelijk binnen. maar eerlijk is eerlijk het is het wachten waard geweest, althans voor hoe ver ik het na een halve dag kan beoordelen.

De afgelopen tijd had ik de handleidingen al gevraagd aan Craftwell om deze na het Nederlands te vertalen. Zowel de software handleiding als de handleiding van het apparaat zijn hier te vinden (klikken), ook zijn ze te vinden op ecraftmachine een website van Creabest.

De eCraft werkt toch best wel anders dan de Craft Robo II die ik gewenst was, dit komt ook mede door het niet werken met een snijmat maar kleine tabjes die je moet doordrukken net als bij diecut figuren. De Craft Robo kon alleen maar gestuurd worden via de computer (de versie die ik had), terwijl de eCraft ook op SD-kaartjes werkt (en straks ook op batterijen zodat je hem makkelijk mee kan nemen).

Ook heb je 3 mogelijkheden om papier in te voeren; via een manuele modus, via een papierlade en via een rol. Daarbij zijn er natuurlijk ook allemaal standen bij verschillende soorten papier, dus het wordt weer leren hoe het apparaat in elkaar zit.

alle extra's heb ik ook aan de eCraft gemonteerd (de papierlade en het gedeelte om rollen vast te zetten zodat je vanaf een rol kan snijden).


Het tafeltje waar de eCraft nu op staat is een tijdelijke, ik wil namelijk deze hebben:
 
Alleen dan wordt het kastje eronder ook zwart. Dat steekt denk ik wel mooi af tegen de witte muur waar het tegen komt te staan (helaas kan ik de kleur van het blad niet kiezen i.v.m. de grote van het blad dus die wordt wit). Nu alleen nog maar ff naar Ikea.


Als dit nog niet genoeg was qua scrap aankopen, heb ik van de week na veel twijfelen ook the We R Memory Keepers Cinch gekocht. Een inbindapparaat zoals ik eigenlijk al best lang wilde. Alleen was ik niet zo gecharmeerd van de Bind-it-all. Gelukkig kwam deze op een moment dat het allemaal kon. Nu kan ik eindelijk wat oude projecten afronden waarvoor ik wires wilde gebruiken.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel schrok van de afmeting, ik had hem veel groter verwacht. De grote vond ik moeilijk in te schatten via een plaatje. Deze schok is wel van positieve zin, ik heb namelijk meer ruimte over dan dat ik dacht.
Kijk zelf maar hoe groot the Cinch is, ik heb hem op een vel ColorCore cardstock gezet.

Hij is ongeveer 30 x 23 x 15cm.

Hopelijk komen nu de scrapprojecten weer uit mijn handen vliegen, want ik mis het best om lekker bezig te zijn en dingen te laten zien.



Esmé

2 opmerkingen:

  1. oh oh wat kan je gelukkig worden van mooie dingen kopen he! heel fijn dat je ecraft eindelijk binnen is, ben heel benieuwd hoe hij bevalt!! en die cinch, werkt die heel anders dan de bind it all?
    in ieder geval heel veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook de Ecraft, ook de witte en ook gekocht bij Creabest. Hoe bevalt hij je??
    Ik vind het nog wel even wennen en uitzoeken hoe hij het beste werkt maar verwacht er nog altijd veel van! Het is dan ook mijn eerste snijmachine dus allemaal nog ff onwennig. Komt vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé