maandag 8 november 2010

Op een andere toer

En dan wel met haken en naaien.
Wat gebeurt er als je hele lieve gehaakte mini hondjes ziet. Dan bestel (ik) je het boekje en koop je katoen en ga je naar je oma, alleen die trapte er dit keer niet in. Ik ben dus bezig om te leren te haken. Het doel op dit moment is een lapje waarbij ik niet te strak haak, maar het gaat de goede kant op. Ik kan al wel vast vertellen dat ik scrappen vele malen leuker vind, maar ik moet en zou hondjes hebben.

Toen ik van de week weer eens aan het sjouwen was met mijn bolletjes katoen dacht ik dat dit makkelijker kon. En ja dat kan, helemaal met het boek Eline's Huis van Eline Pellinkhof ,  hierin stond een heel leuk mandje voor bolletjes katoen etc. En aangezien het bezig zijn met stofjes er ook al wat jaartjes in zit, had ik nog wel een aantal lapjes stof liggen.

Eerst kwam ik niet zo uit de beschrijving die er bij hoorde, maar rond een uur of 2 's nachts kreeg ik toch een heel helder moment, waardoor het toch gelukt is :)  (de foto's zijn niet zo best i.v.m. het feit dat het donker is, maar ik kon weer eens niet wachten om mijn creaties op mijn blog te zetten)


Een andere nieuwe verslaving van mij zijn bedeltjes 
(misschien heb ik er binnenkort nog een aantal in de verkoop hier).
en uitgevouwen

Al je wat bewaard dan kan je uiteindelijk hele leuke dingen maken.


Photobucket

6 opmerkingen:

  1. Gaaf Esmé, wat leuk om op die manier je wol of katoen op te bergen en mee te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf !! Ik zie wel roze Esmé, hoe zit dat eigenlijk? HAHA

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leukkkkkkkkkk en dat vogeltje is schatiig. Pffffft met de naaimachine omgaan kan ik echt niet helaas dan moet ik mijn moeder inschakelen ;-))

    Haken is niet zo moeilijk hoor, als je de vaste, halve vaste en stokjes onder de knie hebt kom je al een heel eind!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gaaf tasje/mandje voor je bolletjes wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Esmé, wat een geweldig mandje. Haha Corine merkt het ook al op, ROZE. Gave stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is harstikke leuk geworden Esmé

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé