zondag 19 december 2010

En dan heb ...

je je kerstkaarten af en dan krijg je in eens een idee.
En in plaats van er niets mee te doen, ben ik ze gewoon gaan maken. Dan zijn het desnoods kaartjes voor volgende kerst, maakt mij niets uit. Ik heb tenminste weer een idee minder in mijn hoofd zitten.

Eigenlijk zijn ze heel simpel te maken, daarom een lijstje met benodigdheden (voor 20 kaartjes):
  • 10 vierkanten kaarten van de action (of andere vierkanten kaarten formaat 13x13cm).
  • aantal vellen designpapier naar keuze (formaat papier per kaartje is 6,5 x 10 cm) je heb minimaal 2 vellen nodig
  • lint dat bij je papier past (per kaartje +/- 25cm)
  • lijm en/of tape
  • kleine labeltjes
  • inkt
  • stempel met tekst
  • pons
  • hoekenafronder

Je begint met het door midden snijden van de kaarten, de vouw moet aan de bovenzijde zitten. Hierdoor krijg je een kaartje van 13cm hoog en 6,5cm breed. 

Dan pons je met een leuke borderpons een leuk randje langs de onderkant.

Snij alle designpapier op maat 6,5cm x 10cm en plak deze aan de bovenkant van je kaartje kaartje 
Op de plek waar het papier eindigt bevestig je het lintje. Deze kan je dicht maken met een knoop of met een strik.

Het enige wat je nu nog hoeft te doen is een kreet op je label plaatsen en deze op de gewenste plek op je kaartje plakken en klaar zijn je kaartjes.

Mijne zijn er zou uitkomen te zien:



Door het maken van deze kaartjes ben ik mooi door mijn voorraad kerstdesignpapier gegaan en hoef ik mij volgend jaar niet zo te haasten met het maken van kaartje (alleen een grote kans dat ik volgend jaar toch andere kaartjes heb)

Esmé

2 opmerkingen:

  1. Ohhh die vind ik leuk!!!!!!!!!!!
    Jammer dat ik uiteindelijk na veel kopzorgen de mijne af heb,er kwam weinig leuks onder mijn handen vandaan.
    Tenminste dat vind ik zelf, hihi!!
    Dus volgend jaar heb ik een leuk idee van jou heb nu echt geen puf meer!!

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaartjes geworden. En volgens mij een stuk sneller dan de mijne.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé