zondag 20 november 2011

Silhouette Cameo

Ja ja, ik heb hem al op bureau staan, de Silhouette Cameo (en dat zelfs al meer dan een week).
Maar het lijkt alsof hij altijd al onderdeel is geweest. De Cameo wordt geleverd met de software en de driver, maar installatie is heel simpel en spreekt voor zich. Het is bijna plug en play (vooral het laatste).
De software (Silhouette Studio) is tegenwoordig ook in het Nederlands.




Het eerste grote verschil is natuurlijk het formaat van de Cameo ten opzichte van de SD. Ook heeft de Cameo een nieuw mesje, wat betekent dat er niet meer geklooid hoeft te worden met gekleurde kapjes.


De kapjes zijn bij dit mesje als het ware verwerkt in de behuizing, want je hoeft nu alleen nog maar de standen in te stellen die het programma aangeeft. Deze nieuwe mesjes zijn ook te gebruiken in de SD versie. Dan moet je in tegenstelling bij Cameo, het meegeleverde houdertje gebruiken om de standen te veranderen (bij de Cameo, zie foto, zit hij verwerkt in het apparaat).

Ook is een belangrijk iets dat de Cameo wat stiller is dan de Originele of SD variant van de Silhouette.

Bij het invoeren van de snijmat of andere media had je eerder maar de keuze voor 'Load' of  'Unload'.
Nu moet je bij het laden van materiaal kiezen of je de snijmat gebruikt of dat je kiest voor Media (bijvoorbeeld Vinyl).

Er wordt bij de Cameo jammer genoeg maar 1 snijmat mee geleverd. Deze snijmat is een combinatie geworden van de snijmatten die bij de andere varianten van de Silhouettes zaten.
Wel is te zeggen dat als je de mat van de Cameo de eerste paar keer gebruik, dat het papier er heel goed aan blijft zitten.

Ondertussen heb ik al weer een hele boel dingetjes geprobeerd met de Cameo:
Zelf gemaakte diecuts



Vinyl uitgesneden voor op mijn mobiel:


Ook heb ik al een aantal doosje gemaakt, maar die zijn al weer gebruikt en daar heb ik geen foto van gemaakt.

En omdat de Cameo op mijn bureau staat wil ik hem toch een beetje kunnen beschermen, dus heb ik een stofhoes (dustcover) gemaakt.



De letters heb ik uitgesneden met de Cameo, hiervoor heb ik fabric interfacing gebruikt. Wil je echt veel snijden met je snijapparaat, zorg dan dat je een extra mesje hebt om alleen stof mee te snijden.


Heb je vragen, mail maar.

Groetjes,

Esmé


5 opmerkingen:

  1. Jemig, dat is wel heel erg gaaf. Is het ingewikkeld of een kwestie van aansluiten en het werkt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk, Es. Dat papier is geweldig, maar ook die vlinder om je mobieltje op te pimpen is super! Je maakt me hebberig!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sjee zeg, ik loop echt heel erg achter wahaha, heb al jaren een sill en heb hem altijd heeeel veel gebruikt, nu ben ik verknocht aan de big shot en staat de sill eenzaam te zijn wahahaha.
    Maar kan je met deze nieuwe cameo dan op groot formaat snijden?
    En kan je ook chipboard snijden?

    Je hebt er al prachtige dingen mee gesneden zeg....wow.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is erg gaaf esmee..
    en ook je hoes is super gelukt
    gaaf zo zeg..
    En mooie vellen heb je gesneden echt super... Benieuwd hoe je het allemaal gedaan hebt....

    Zelf ontworpen of heb je bestaande afbeeldingen gebruikt..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er gaaf uit. Dat wordt een moeilijke beslissing. Voor sint is dit te duur, misschien de eindejaarsuitkering.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé