maandag 5 december 2011

Glas etsen

Met behulp van de silhouette kan je hele leuke spulletjes maken. Zo heb ik een tijd terug spul gekocht waardoor het mogelijk wordt glas te etsen. Je snijdt een patroon/tekst uit op vinyl. En dan laat je het vinyl weg op het gedeelte waar je als het ware matglas wilt. Zo kwam ik laatst een hele leuke snoeppot tegen, maar deze kon in mijn ogen nog leuker. En dat heb ik gedaan door hem te etsen.



De bodem en de deksel heb ik geëtst zonder sjabloon (want dat maak je als het ware).
Het grote gedeelte van de pot heeft 8 vlakken. Eerst wilde ik op elk vlak een vorm etsen, maar ik kwam er gelukkig op tijd achter dat dit te druk werd. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om 4 van de 8 vlakken te etsen. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van een bestand uit de Silhouette Store (Damask_0852
11/25/2008).

Uiteindelijk gaat deze pot dienen als een kadootje, met een nog grotere inhoud dan wat er op het moment van de foto in zat.


Groetjes,

Esmé

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kadootje zal dat zijn. Daar zal de ontvanger heel blij van worden. Wat creatief ben jij toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden !!Je kan zoveel meer met de sjablonen die je met de Sil maakt he ...
    Heb je echte etsvloeistof/creme gebruikt of frostverf ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk!! en wat een gaaf idee je moet er maar opkomen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is gaaf zeg wat je doet
    ik zie dat je heel creatief ben

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat gaaf! maar plak je er nu gewoon een soort sticker op waardoor het geetst lijkt of ga je echt etsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Esmé wat is dat gaaf!!!! Leuk idee ook en je zal deze snoeppot maar krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé