zaterdag 10 december 2011

Vraag en Antwoord

Op mijn laatste paar blog berichtjes heb ik aardig wat vragen gehad hoe ik het een en andere doe.

Etsen
Als ik ga etsen, dan selecteer ik eerst een vorm/tekst die ik wil gaan etsen. Dit snij ik uit op vinyl met behulp van mijn Silhouette. Het gedeelte wat ik geëtst wil hebben haal ik dan weg en over het vinyl doe ik transferpapier zodat ik het vinyl makkelijk kan overbrengen op het gewenste oppervlak (wat vaak glas is bij etsen), hiermee zorg ik dat het vinyl stevig op de ondergrond zit en dan haal ik de laag transferpapier weg. Het enige wat ik nu nog op het glas heb zitten is het vinyl.

Daarna ga ik bezig met mijn etscreme (ik gebruik degene die bij Silhouette Amerika op de site staat, etchall etching creme). Hier smeer de vorm/tekst mee in, en ik ben niet zuinig. Dit laat ik 15 minuten zitten en dan haal ik zoveel mogelijk creme weg en dit kan ik gewoon weer gebruiken, dus die gaat het flesje weer in. En dan moet ik als een speer naar een kraan. De creme wordt namelijk op een één of andere manier geactiveerd door water, hierdoor blijft het hechten aan het glas. Onder het stromende water haal ik het vinyl van het glas af en kan ik eigenlijk het eindresultaat al zien. Meer is er eigenlijk niet aan het etsen van spulletjes. 


Silhouette Cameo
Jullie hebben denk ik allemaal wel in de gaten dat ik in mijn sas ben met de Silhouette Cameo. Door het formaat kan ik toch net wat meer dan wat ik met de Silhouette SD.

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke techniek..
    Moet toch ook eens van dat transfersheet en zo gaan kopen.
    Ik lees dat jij het in amerika besteld.
    Welke winkel?
    en zijn er ook winkels in nederland die dat verkopen?

    gr femke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ook een pot etscreme gekocht afgelopen zomer en er met een door de silhouette uitgesneden sjabloon een glazen gedenkplaat voor mijn zusje mee geëtst....
    Leuk resultaat krijg je ermee !
    Je bloghoofd is erg leuk geworden Esmè !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your blog is lovely, Esme! I have enjoyed visiting! I especially likke your candy dish!

    Barbara, also bdjeepers from Silhouette Plus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke workshop geef je hier. GA ik ook eens proberen. En je site ziet er prachtig uit. Super !
    Liefs Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé