vrijdag 6 april 2012

Fotolijst wordt.. - photoframe becomes...

Eindelijk de uitwerking van mijn sneakje . Nog niet helemaal zoals ik zou willen, maar ik ben bang als ik het nu even niet helemaal mee stop dat het verpest word.

Het is allemaal begonnen met een fotolijst, die ik al jaren heb, waarvoor ik geen goede foto's kon vinden. Dit kwam met name door het hele raamwerk wat in de lijst zat om meerdere kleine foto's te plaatsen (in hele stomme maten). Uiteindelijk heb ik laatst een zaagje gepakt en heb ik het binnen frame eruit gezaagd zodat ik een groot geheel had. Enige nadeel wat dit had was dit ik de schuurmachine moest pakken om sommige oneffenheden te verwijderen. Daarna een lekkere laag grondverf erop, waarbij de kwast vond dat hij kennis mocht maken met mijn broek (gelukkig acryl verf, dus de broek de was in gedaan).

Ondertussen toen het lijstje aan het drogen was, heb ik met mijn Silhouette Cameo vinyl uitgesneden, in een zigzag vorm (chevron). Deze heb ik op de lijst geplakt en daarna ben ik met een zilvere spuitlak bezig gegaan.

In eerste instantie wilde ik het glas van het lijstje gaan gebruiken, maar toen ik mij diep in mijn pink sneed met het glas had ik zoiets van wegwezen jij. Uiteindelijk heb ik een plaat chipboard gebruikt om het diepte verschil van het glas op te vangen.
 
Uiteindelijk heb ik er maar voor gekozen om op dit moment een kalender in de lijst te maken. Maar dit zal op termijn wel weer veranderen.






Finally the finished work from my sneak peak. It still isn't what I want it to be, but it's on it's way. And if I want to try and get it the way I want it at the moment there's a big chance it's going to be ruined.

It all started with a picture frame that I have for years, for which I couldn't find the right pictures. This was due to the whole framework in which the list tired of lots of little pictures to place (in whole stupid sizes). Eventually I picked up a saw and I cut out the inner frame so I had a great whole. 
The only downside was what this was that I had to grab the sander to remove some blemishes. After that I set the frame in the primer. ( Only the brush found it necessary to fall on my pants, so the pants could go in the laundry.)

Meanwhile, when the frame was  drying, I cut vinyl with my Silhouette Cameo, in a zigzag shape (chevron). I added the shapes on the frame and then I started working with silver spray paint.

Initially I wanted to use the glass of the frame, but when I cut my finger deep onto the glass I had something like I don't want to use you any more. Eventually I used a sheet of chipboard to the depth difference of the glass to absorb.


At the moment I will be using the frame as a calender, but I think it will change in the future. 


Bedankt voor het kijken. 
Thanks for looking.


Esmé 

3 opmerkingen:

  1. Wat heb je dit prachtig gemaakt.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf!! heel leuk idee..ik hou het in mijn achterhoofd!!

    thanks Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke uitwerking weer. Hoe kom je toch op de ideeën. Ik vind dat zo knap. Prachtige lijst geworden zo.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé