zondag 7 april 2013

Baby

Volgens mij vind er op dit moment een baby-explosie bij mij in de omgeving plaats. Daarom heb ik de lijnen Bundle of Joy Boy en Girl gekocht. Dan kan ik makkelijk geboortekaartjes maken en versturen als de baby's geboren zijn.

In eerste instantie was het de bedoeling om een kaartje te maken met deze lijn(en). Alleen toen ik het zag, kreeg ik een heel ander idee. Met als gevolg dat ik lekker uit de losse pols bezig ben geweest, met het maken van doosjes en een houder. Erg leuk om een klein cadeautje in te stoppen voor het kleine jongetje of het kleine meisje.

Als doosjes heb ik melkpakjes gemaakt. Het melkpakje komt niet helemaal uit één geheel, de bodem komt uit een ander stukje cardstock.
Als basis heb ik gebruik gemaakt van een half velletje cardstock (dus 6 x 12 inch [15x30,5cm]).

Aan de lange zijde heb ik het cardstock gescord op  0,5 ,  3,5 , 6,25  en 9,25 inch. (dit is gedaan op een scoreboard). Aan de korte zijde is het cardstock gescord op  1  , 3,75  en 5,25 inch (ook weer met een scoreboard). Hierna de gescoorde delen vouwen. Meet de onderkant op voor de bodem, deze zal ongeveer 3 inch bij 2,5 inch zijn. Meet na!

Wees slim en bekleed het doosje voordat je het in elkaar zet (dat is deze slimmerik vergeten, met alle gevolgen van dien). Van de houder heb ik geen beschrijving. Deze is echt gaande weg in elkaar gezet en ik ben er nog niet helemaal tevreden over.










I think that there is a baby explosion in my neighborhood. Therefore I purchased the lines Bundle of Joy Boy and Girl. That way I can easily create a card when a baby is born.

Initially the idea was to make a cards with this line(s). But when I saw the lines, I got different ideas.
As a result I went on the make boxes and a holder. In which I can put a gift for the little boy or little girl.


The boxes I made are little milk cartons. They are not made out of one piece, as the bottom is made from another piece of cardstock.

As a basis, I used a half sheet of cardstock ( 6 x 12 inches [15x30,5cm]).

On the long side I have cardstock Score at 0.5, 3.5, 6.25 and 9.25 inches. (this is done on a scoreboard). On the short side is the cardstock score1, 3.75 and 5.25 inches (again with a scoreboard). After folding the scored parts.
Measure the bottom on the ground, it is about 3 inches by 2.5 inches. But measure it then cut it out!

Be smart and put the design paper on before you put the boxes together (this smart one forgotten that, with all its consequences). Of the holder I have no description. I made this on a whim, and it's not right just yet.



Bedankt voor het bezoeken van mijn blog. Thank you for visiting my blog.

Esmé 

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke doosjes! vind die bedeltjes met die voetjes erg leuk!

    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig gemaakt.


    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die melkpakjes blijven leuk ! Helemaal icm de houder...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé