maandag 1 juli 2013

Photoshoot

Dit berichtje mag in de krant, mijn eerste layout in meer dan één jaar is een feit.

Onlangs kreeg ik hele leuke foto's te zien van mijn kleine grote vriendinnetje die vroegen om gescrapt te worden. Toen ik ook nog eens in de webshop van Scrapcorner de lijn Beautiful Life van Echo Park stond was de layout al een een heel eind op weg in mijn hoofd. Alleen het materiaal moest toen nog aangeschaft worden.

Dus snel een kleine bestelling geplaatst en onder de brievenbus gelegen (lees ik heb de postbode gestalkt).

Zoals ik al zei, dit is de eerste layout die ik in meer dan een jaar heb gemaakt, en wat was het leuk om weer eens een idee te hebben om een layout in elkaar te flansen.

Als basis heb ik met de Silhouette Cameo een 'honeycomb' (honinggraat) achtergrond uitgesneden. Dit was een gekochte achtergrond, maar ik was er niet mee eens hoe deze eruit zag. Echter is mijn budget is de Silhouette Online Store € 0,12 en ik had geen zin om een nieuwe download kaart te kopen die ik niet direct had. Dus ik ben zelf maar aan het spelen gegaan, ik merk toch echt de voordelen van de Designer Editie van de Silhouette software hier.

In eerste instantie heb ik allemaal honeycombs uitgesneden uit een vel wit cardstock, later heb ik het bestand zo aangepast dat ik van 6 vellen designpapier steeds één strook kon uit snijden.

Nadat alle honeycombs uitgelegd en geplakt waren op een vel Kraft cardstock klopte er iets niet helemaal. Dus ik heb van het vel Kraft cardstock maar een schaduw gemaakt.

Uiteindelijk is deze layout eruit gekomen, ik ben er zelf erg blij mee.





This is a message which could be put in the paper. This is the first layout i made in over a year.

Recently I got to see very cute pictures of my little big friend (don't call her a baby, she'll get mad). In addition I came across really cute design paper by Echo Park, called Beautiful Life. I had the layout already pictured in my head, I only needed to purchase the materials.

 So quickly placed a small order and waited patiently under the mailbox (read I stalked the postman).

As I said, this is the first layout I made in more than a year and what was nice to have to cobble together a layout. It's fun to see a layout to come together again.

If I cut basic background with the Silhouette Cameo a 'honeycomb' . This was a purchased background, but I did not agree how it looked. However, my budget is the Silhouette Online Store € 0,12 and I didn't want to buy new credits immediately. So I just started playing around with the honeycomb background I already had. At these moments I really see the benefits from the Designer Edition of the Silhouette software.


At first I cut all honeycombs from a sheet of white cardstock, later I changed the file so that I could cut a strip design paper, instead of the full sheet.

After all honeycombs where glued on a sheet of Kraft cardstock something didn't seem right. So I made a shadow out of that sheet.

Ultimately, this layout came out, I myself am very happy.

2 opmerkingen:

  1. Wat is dat mooie layout leuk zo met de foto,

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch wel handig de silhouette, want om dir met de hand te doen is een bereklus.
    Ik vind hem geweldig de layout, leuke foto`s en de combinatie met foto`s en bijenraat is geweldig mooi. Leuke kleuraccenten. Leuk de border aan de linkerkant.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé