donderdag 5 september 2013

Deskorganizers

Soms kom je dingen tegen in een reclame folder en dan ga je naar de winkel, maar uiteindelijk valt het product enorm tegen. Dat had ik met een deskorganizer die ik zag bij de Xenos.
Op zich was het een leuk product, maar niet als je scrapformaten erin wilt opbergen, want dat is immers groter dan het standaard A4-formaat.

Ondertussen had ik wel goed gekeken hoe de organizer in elkaar zat en bedacht me dat ik dat zelf ook wel zou kunnen maken van MDF.  Dus ondertussen op een vel papier een plaat MDF uitgetekend en toen de maten van de planken erin gezet. Immers kan je voor weinig of niets je plaat MDF laten zagen bij de bouwmarkt. Dit heb ik dan ook laten doen.


Dit was het MDF wat ik nodig had voor het maken van één deskorganizer.  Uiteindelijk lekker bezig kunnen zijn met houtlijm en spijkers.

De spijkers heb ik goed verzonken in het MDF, waardoor ik nog wat gaatje kon gaan plamuren voordat ik de deskorganizer in de grondverf kon zetten.


Uiteindelijk heb ik hem nog bewerkt met een aantal stempels.


En natuurlijk zou ik mijzelf niet zijn, als mijn hoofd maar door blijft malen als ik nog genoeg MDF over heb om nog een deskorganizer te maken. Ditmaal heb ik er een overbodig ladekastje in de deskorganizer verwerkt.

Door de verwerking van het ladekastje was het wel een iets grotere puzzel. Maar het eindresultaat is goed.




Sometimes you see items in a folder of a store that you just want (need) to have. I had that with a deskorganizer, but the measurements where completely of for what I wanted to do with it. I also had a problem with the thickness of the bottom, which was almost none existent.

To me it was quite a simple assembly of things, so I thought I can make one myself. So I first drew out a sheet of MDF and drew the pieces I wanted to have cut in the hardware store. Why do it yourself when they have a handy saw system :) .

When the pieces of MDF were cut it, was basically assembling the pieces. I did that with wood glue en nails. Later on I sunk the nails deeper in the MDF, so they wouldn't show. Then I could sand the MDF and put it in the primer.

When I finished my first deskorganizer I had enough MDF leftover to make another one. So I did, this time using a leftover small dresser. The basic is the same as the first one but it looks completely different.


4 opmerkingen:

  1. WOW mooi gemaakt.
    En wat een ontzettend goed idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow dat heb je heel mooi gemaakt,
    Ik ben best wel jaloers jij ziet iets en maakt het na,
    Ik zou willen dat ik dat kon
    groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gedaan zeg, en precies zoals jij het wilt, knap gedaan!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé