dinsdag 24 september 2013

Kerstkaarten - Christmas cards

De tijd van het jaar komt er weer aan, het is tijd om te beginnen met het maken van kerstkaarten. Al moet ik bekennen dat ik met deze kaartjes sinds januari bezig ben geweest. Dat is gekomen om dat dit eigenlijk opdracht kaartjes zijn. Ik had aan het begin van het jaar echt de drive om door te gaan met het maken van kerstkaarten.  Alleen verdween die drive en zijn de kaarten simpelweg een paar maandjes in een ladekast verdwenen.

In tegenstelling tot andere jaren heb ik er voor gekozen om geen nieuwe papierlijnen aan te schaffen. Ik had toch een redelijke hoeveelheid rest papier liggen van andere jaren en dat kwam met mijn idee goed uit.

De kaartjes hebben als basis een velletje A5 papier (het wordt een 10 x 15cm kaartje).  Daarop heb ik één klein velletje designpapier geplakt van ongeveer 7 x 13cm. Daar overheen is pas het echte werk gekomen. Met behulp van de Silhouette Cameo heb ik uit een vel papier in de zelfde kleur als de kaart basis, drie kerstbomen gesneden. Nadat ik een hele lading van dit soort velletjes had uitgesneden met de Cameo, heb ik er een tekst op gestempeld en de velletjes stuk voor stuk door de Big Shot gehaald in een embossingsfolder (dots).





It's that time of the year again. Time to make Christmas cards. I must confess to you that I been working on these cards practically all year long. I started in January just after I finished my last cards for the past year. And in the beginning I really had the drive to make Christmas cards. But that drive slowly disappeared and I stashed the cards in a drawer for a couple of months.

Unlike other years, I have yet to purchase new lines of design paper. I still had a reasonable amount of paper from previous years and I decided to use that first.

The cards are the size of a folded piece of A5 paper (it is a 10 x 15cm card). Then I have a small piece of paper taped design of about 7 x 13cm. There has only been over the real thing. Using the Silhouette Cameo I have three Christmas trees cut from a sheet of paper in the same color as the card base. After I had cut with the Cameo, a whole load of these sheets I have a text stamped and the sheets one by one passed through the Big Shot in a embossingsfolder (dots).

4 opmerkingen:

  1. Leuke kerstkaartjes Esmé! Heel simpel, maar erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke serie, zo in 1 stijl, daar hou ik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kerstkaartjes,zijn echt leuk!
    Heel mooi gemaakt!
    Groetjes,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé