zaterdag 30 november 2013

Etsen - Etching

Etsen dat wilde ik al weer een tijdje doen, maar ik had niet alle materialen in huis. Gelukkig ook maar denk ik. Voor twee/drie weken terug heb ik de materialen gekocht die ik nodig had, maar ik was zo druk met van alles dat ik achteraf blij ben dat ik heb gewacht totdat ik het wat rustiger had.

Het etsen is toch een vrij secuur werkje.

Eerst heb ik leuke bestandjes gevonden in de Silhouette Online store, toen heb ik deze uitgesneden op vinyl. Toen dit gesneden was moest ik kijken hoe ik de figuurtjes geëtst wilde hebben, omdat ik stukjes vinyl weg moest halen. Dit was toch een priegel werk, pff.
Ik ben blij dat ik er de tijd voor heb genomen. Uiteindelijk was het vinyl op het glas aanbrengen nog het meeste werk, omdat je met een toelopend en buigend oppervlakte te maken hebt. Maar toen dat eindelijk zat, zat het ets creme er ook zo op. Dan even wachten, het overtollige ets creme verwijderen en vlug naar een kraan. Onder de kraan stop je namelijk de reactie van het ets creme op het glas.

De uitwerkingen:

Excuses voor de slechter kwaliteit foto's, maar glaswerk is rot om te fotograferen.






Etching was something that I wanted to do again for a while, but I didn't have all the materials I needed in-house. I think that was fortunately looking back. About three weeks ago I bought the materials I would need to Etch, but I was so busy with everything IRL.

Looking back I'm glad I waited, because etching is such a painstaking task.

First I found cute files in the silhouette online store, which I thought would cut good on vinyl. When I cut these files I had to choose which part I wanted to show with the etching creme. After that the real problem part started, applying the vinyl to the glass. It took a while but it was worth it, don't you think?

4 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke set is het zo geworden. Helemaal super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig en bijzonder dit setje, kan me voorstellen dat het een heel werkje is geweest.. maar zo te zien was dat het helemaal waard!
    xox
    linn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whaw prachtig gedaan Esmé!
    Supertoffe patroontjes en nu is het dé moment voor patroontjes ;-)
    Het is heel moeilijk op zo'n buigend oppervlak en het is jou fantastisch gelukt,
    dikke proficiat!
    Veel snij-en etsplezier!
    Groetjes,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé