dinsdag 24 december 2013

Flexfolie op shirtjes - Heattransfer on t-shirts

We zijn weer op een andere toer bezig, ditmaal met flexfolie (ook wel heattransfer). Volgens mij was dit het enige wat ik nog niet met de Silhouette Cameo (of andere snijapparaten) heb geprobeerd.

Om toch wat nuttigs te maken, heb ik twee shirtjes gemaakt voor mijn kleine vriendjes :)

En ja, hier gaat ook wel eens wat fout. Ik heb namelijk ruzie gehad met de strijkbout om de flexfolie of de shirtjes geperst te krijgen (je kan dit spul wel strijken, alleen is het resultaat beter met een hittepers. Bij gebrek hieraan dus de strijkbout). Ik bleek de strijkbout te hoog te hebben staan, fout je bedankt en de volgende keer beter.

Maar goed, dit was het resultaat;






And we're trying something new, heat transfer. I think that this is the only thing I haven't tried yet with the Silhouette Cameo (or any other cutting machine for that matter).

In order to make something useful, I made to shirts for my little friends :)

And yes, things do go wrong at my place. I had a bit of trouble getting the hot iron to press the shirts (you can iron this stuff, but you have a better result using a heatpress. Not having one, I used a iron. My error was that the iron was far to hot. But I learned from my mistake.

And I think the result speaks for it self.

3 opmerkingen:

  1. ook al zijn ze misschien niet perfectr door een te hete bout, ze zijn wel heel erg leuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Esmé,

    een heel gelukkig,gezond en creatief 2014!

    Ik vind de teksten fantastisch en toch goed gelukt.
    Heel mooi gemaakt en ik denk dat er 2 heel blij gaan zijn met hun gepersonaliseerde T-shirts :-)
    Groetjes,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze heel erg gaaf.. Vooral die bovenste vind ik super...
    gr Femke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!
Ik vind het leuk om van je te horen en ik ben blij met elke opmerking!
Esmé

Thank you for visting my blog!
I love hearing from you, and I appreciate every comment you leave me!
Esmé